Uluslararası Okuma Becerilerinde Gelişim Araştırması PIRLS ülkemizin de üyesi olduğu Uluslararası Eğitim Başarılarını Değerlendirme Kuruluşu-IEA tarafından 5 yıllık döngülerle yapılan bir tarama araştırmasıdır.
Uluslararası Eğitim Başarılarını Değerlendirme Kuruluşu (IEA) tarafından üye ve diğer katılımcı ülkelerde 5 yıllık dönemler halinde 4.sınıf öğrencilerine uygulanan Uluslararası Okuma Becerilerinde Gelişim Araştırması, ülkemizde 48 ilde, 192 okulda, 6.834 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmektedir.
PIRLS 2021 uygulamasına ilimizden Gölcük RheinlandPfalz İlkokulu, Körfez Mimar Sinan İlkokulu, Körfez Ahmet Taner Kışlalı İlkokulu, Gebze Ülkem İlkokulu, Darıca Servet Çambol İlkokulu ve Darıca Halide Edip İlkokulu katılmışlardır.
PIRLS farklı metin türlerine göre öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerini ve okuma alışkanlıklarını ortaya koymak, bilişsel testler ile okuma becerilerini değerlendirmek, anketlerle okuma becerisini etkileyen faktörleri belirlemek, öğrenci, veli, yönetici ve öğretmen tabanlı veri toplama amaçlarıyla yapılmaktadır. Başarı testleri, okul anketi, öğretmen anketi, veli anketi ve öğrenci anketinden oluşan PIRLS, edebi ve bilgilendirici metinler içermektedir.
Çoktan seçmeli ve açık uçlu soru türlerini içeriğinde barındıran PIRLS uygulamasına ilimizde katılım sağlayan 6 Okul 9 Şubede bulunan 246 öğrencimiz girmiştir.