Page 48 - ÇALIKUŞU KOCAELİ 7. SAYI
P. 48
STEM
( Science, Technology, Engineering, Mathematics)
STEM; Bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik Gerçek zamanlı uygulamalar ve öğrenme
olmak üzere dört disiplini bütünleştiren bir öğrenme, deneyimleri sunar. Öğrenciler, STEM’ in çeşitli
uygulama ve geliştirme yaklaşımıdır. Bu dört disiplini alanlarını, sınıf içinde ve çevrelerindeki dünya arasında
bir araya getiren ve problemleri çözmek için gerçek bir bağlantı kurmalarına yardımcı olacak şekilde
dünyadan öğretim yöntemleri sunan ve disiplinler arası uygularlar.
programa entegre eden bir öğretim felsefesidir. STEM, bireyleri başarılı olma ve bu değişen
Okul öncesinden yükseköğretime kadar tüm sınıf dünyaya uyum sağlama becerileriyle güçlendirmeyi
seviyelerini kapsayan STEM eğitimi öğrencilerin amaçlar. Öğrencilerin ezberden uzak bir şekilde
problemlere disiplinler arası bakış açısıyla bakmasını, araştırma ve sorgulama yaparak öğrendiklerinin kalıcı
olmasını sağlar.
yeni nesil eğitim yaklaşımıyla bilgi ve beceri kazanmasını STEM’ i geleneksel eğitimden ayıran nokta,
hedefleyerek sınıfta proje tabanlı öğrenmeye odaklanır. harmanlanmış öğrenme ortamı ile problem çözme
- 46 -