Page 37 - ÇALIKUŞU KOCAELİ 7. SAYI
P. 37

326 bini kadın. Yani kadınlar da artık iş gücü
           piyasasına geçişlerinde mesleki eğitimle donatılarak
           çok daha dirençli ve çok daha dayanıklı bir şekilde
           yaşamlarını devam ettirmeyle ilgili çok önemli bir
           enstrümanı  da  kazanmış  olacaklar.  Bu  dönüşüm,
           sadece iş gücü piyasasının ihtiyaç duymuş olduğu
           insan  kaynağının  yetişmesini  sağlamadı,  aynı
           zamanda  ortaöğretim  sisteminin  de  dengesini
           bulmasını  sağladı.  İnşallah,  yeni  çalışmalarımızla
           birlikte mesleki eğitim çok daha güçlü hâle gelecek.
           2022’de  bu  deneyimlerimizi  dünyayla  paylaşmak
           için  7  adet  uluslararası  mesleki  teknik  Anadolu
           lisesi kurduk ve ilk kez mesleki eğitime uluslararası
           öğrenci almaya başladık. Yani artık Türkiye, o tüm
           antidemokratik  uygulamalar  ve  müdahalelerle
           travmatik hâle gelen meslek eğitimi ayağa kaldırdığı                                    T EŞİTLİĞİ
           gibi  sadece  kendi  sorunlarını  çözen  değil,  OECD
           Genel  Sekreterinin  de  ifade  ettiği  gibi  bölgesine
           ilham  veren,  paylaşacak  çok  şeyi  biriktirmiş  olan
           bir  ülke  konumuna  geldi.  Bu  toplantı  vesilesiyle
           bu  deneyimlerimizi  tüm  ülkelerle  paylaşmaktan
           büyük mutluluk duyuyorum. Herkese çok teşekkür                       EĞİTİMDE
           ediyorum.  Buradan  -inşallah-  sadece  bir  deneyim
           paylaşma  değil,  aynı  zamanda  barışın  ve  huzurun
           tüm  dünyaya  egemen  olması  için  de  birlik  ve
           beraberliğimizi de artarak çıkarız.”
               OECD  İstanbul  Merkezi  Direktörü  Achraf
           Bouali ise zirvedeki konuşmasında, OECD İstanbul
           Merkezinin,  bölgedeki  ülkelerin  tecrübelerini
           birbirleriyle  paylaşması  ve  pekiştirmesi  için
           kurulduğunu ifade ederek “Avrupa’dan Asya’ya ve
           Balkanlardan geniş bir coğrafyaya yayılan ülkelerin
           tecrübelerini paylaşmak için kurduk. Mesleki eğitim
           ve  öğretim  bağlamında  Türkiye’nin  tecrübelerini
           paylaşmaktan  büyük  mutluluk  duyuyoruz.”  diye                                        FIRSA
           konuştu.
               Avusturya,  İsviçre,  Arnavutluk,  Azerbaycan,
           Mısır,  Hırvatistan,  Fas,  Slovakya,  Gürcistan  gibi
           ülkelerin  yanı  sıra  uluslararası  birçok  kuruluş  ve
           Türkiye’deki iş dünyası, sektör ve STK temsilcilerinin
           katıldığı konferansta, açılış konuşmalarının ardından
           OECD  Eğitim  ve  Beceriler  Direktörü  Andreas
           Schleicher ve ETF Xavier Mathru de Cortada birer
           sunum yaptı.


                                                        - 35 -
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42