Page 35 - ÇALIKUŞU KOCAELİ 7. SAYI
P. 35
Ortaokuldan sonra liseye yerleştirmeyle ilgili
yapılan YGS sınavında, ilk kez mesleki eğitim
tarihinde, ilk kez yüzde birlik başarı diliminden
öğrenciler meslek lisesine gitmeye başladılar. Yani
bu ülkenin en başarılı öğrencileri artık mesleki
eğitimde istikbâl ve gelecek görmeye başladılar
ve kariyerlerini ona göre planlamaya başladılar.”
bilgisini paylaştı.
Özer, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Bu
süreçten sonra, özellikle mesleki eğitimdeki
üretim kapasitesini artırmaya başladık. Türkiye’de
mesleki eğitimde döner sermaye kapsamında
üretim yapılıyor ve üretimden hem öğrenciler
hem de öğretmenlerimiz katkıları ölçüsünde pay
alıyorlar. Tüm eğitim literatüründe sadece mesleki
eğitim için değil, diğer eğitimler için de anahtar
olan ‘yaparak öğrenme’ odaklı bir şekilde mesleki
eğitimi tekrar dizayn etmek için üretim kapasitesini
artırdık. Meslek liseleri artık öğrencileri istihdam
edilebilirlikle ilgili kazanacakları becerileri, eğitim “Türkiye ilk kez mesleki eğitime uluslararası
ortamlarında kazanmaya başladılar. Bu kapasiteyi öğrenci almaya başladı.”
Özer, “Bu kritik dönemeçte tüm dünyada
artırdıktan sonra hemen bunu fikrî mülkiyetle ekonomik sarsıntılar ve tedarik zincirlerinde
taçlandırmaya başladık. Baktık ki mesleki eğitimde problemler yaşanırken Millî Eğitim Bakanlığı ve
gerçekten patent, faydalı model, marka ve tasarım hükûmetimiz çok hızlı bir şekilde bu sürece müdahil
kapasitesiyle ilgili çok önemli bir potansiyel var. olarak çok önemli bir mesafenin alınmasını sağladı.”
ifadesini kullandı.
Sayın Cumhurbaşkanımızın teşrifleriyle, Türkiye’de Özer, “Oradaki 1 milyon 108 binlik öğrenci
55 Ar-Ge merkezi açtık. Millî Eğitim Bakanlığı, çırak-kalfa portföyüne baktığımız zaman bunun
temel eğitim ve ortaöğretimde yılda yaklaşık 3 yüzde 55’inin 18 yaş üzeri olduğunu görüyoruz.
fikrî mülkiyet tescili alırken şu anda Millî Eğitim İşte bu, aslında Türkiye’de genç işsizliği azaltmayla
Bakanlığının tescil sayısı 8 bin 300’lere ulaştı ve ilgili ne kadar önemli bir potansiyel olduğunu
hepimize gösteriyor.” diye konuştu. Bu süreçte en
bunlar ticarileşmeye başladı. Meslek liseleri artık kritik hamlelerden birinin de kadın istihdamıyla ilgili
doluluk oranları yükselmeye -ama bu, niteliksiz bir olduğunu vurgulayan Özer, kadınların bu süreçte
doluluk değil- ve başarılı öğrencilerin yer almaya mesleki eğitimle buluşma fırsatı bulduğunu söyledi.
Özer, konuşmasını şu sözlerle sonlandırdı: “Son
başladığı bir dolulukla artık kendi mecrasında güncel rakamlara baktım, 25 Aralık 2021’de 159 bin
ilerlemeye devam ediyor.” çırak - kalfa varken Türkiye’de, bu 159 binin içindeki
kadın oranı 27 bin idi. Şu anda ise 1 milyon 108 binin
- 33 -