Page 35 - ÇALIKUŞU KOCAELİ 7. SAYI
P. 35

Ortaokuldan  sonra  liseye  yerleştirmeyle  ilgili
           yapılan  YGS  sınavında,  ilk  kez  mesleki  eğitim
           tarihinde,  ilk  kez  yüzde  birlik  başarı  diliminden
           öğrenciler meslek lisesine gitmeye başladılar. Yani
           bu  ülkenin  en  başarılı  öğrencileri  artık  mesleki
           eğitimde  istikbâl  ve  gelecek  görmeye  başladılar
           ve  kariyerlerini  ona  göre  planlamaya  başladılar.”
           bilgisini paylaştı.
               Özer,  konuşmasını  şöyle  sürdürdü:  “Bu

           süreçten  sonra,  özellikle  mesleki  eğitimdeki
           üretim  kapasitesini  artırmaya  başladık.  Türkiye’de
           mesleki  eğitimde  döner  sermaye  kapsamında
           üretim  yapılıyor  ve  üretimden  hem  öğrenciler
           hem  de  öğretmenlerimiz  katkıları  ölçüsünde  pay
           alıyorlar. Tüm eğitim literatüründe sadece mesleki
           eğitim  için  değil,  diğer  eğitimler  için  de  anahtar

           olan ‘yaparak öğrenme’ odaklı bir şekilde mesleki
           eğitimi tekrar dizayn etmek için üretim kapasitesini
           artırdık.  Meslek  liseleri  artık  öğrencileri  istihdam
           edilebilirlikle  ilgili  kazanacakları  becerileri,  eğitim   “Türkiye ilk kez mesleki eğitime uluslararası
           ortamlarında  kazanmaya  başladılar.  Bu  kapasiteyi   öğrenci almaya başladı.”
                                                                    Özer,  “Bu  kritik  dönemeçte  tüm  dünyada
           artırdıktan  sonra  hemen  bunu  fikrî  mülkiyetle   ekonomik  sarsıntılar  ve  tedarik  zincirlerinde
           taçlandırmaya başladık. Baktık ki mesleki eğitimde   problemler  yaşanırken  Millî  Eğitim  Bakanlığı  ve
           gerçekten patent, faydalı model, marka ve tasarım    hükûmetimiz çok hızlı bir şekilde bu sürece müdahil
           kapasitesiyle  ilgili  çok  önemli  bir  potansiyel  var.   olarak çok önemli bir mesafenin alınmasını sağladı.”
                                                                ifadesini kullandı.
           Sayın Cumhurbaşkanımızın teşrifleriyle, Türkiye’de       Özer,  “Oradaki  1  milyon  108  binlik  öğrenci
           55  Ar-Ge  merkezi  açtık.  Millî  Eğitim  Bakanlığı,   çırak-kalfa  portföyüne  baktığımız  zaman  bunun
           temel  eğitim  ve  ortaöğretimde  yılda  yaklaşık  3   yüzde  55’inin  18  yaş  üzeri  olduğunu  görüyoruz.
           fikrî  mülkiyet  tescili  alırken  şu  anda  Millî  Eğitim   İşte bu, aslında Türkiye’de genç işsizliği azaltmayla
           Bakanlığının  tescil  sayısı  8  bin  300’lere  ulaştı  ve   ilgili  ne  kadar  önemli  bir  potansiyel  olduğunu
                                                                hepimize gösteriyor.” diye konuştu. Bu süreçte en
           bunlar  ticarileşmeye  başladı.  Meslek  liseleri  artık   kritik hamlelerden birinin de kadın istihdamıyla ilgili
           doluluk oranları yükselmeye -ama bu, niteliksiz bir   olduğunu  vurgulayan  Özer,  kadınların  bu  süreçte

           doluluk  değil-  ve  başarılı  öğrencilerin  yer  almaya   mesleki eğitimle buluşma fırsatı bulduğunu söyledi.
                                                                    Özer, konuşmasını şu sözlerle sonlandırdı: “Son
           başladığı  bir  dolulukla  artık  kendi  mecrasında   güncel rakamlara baktım, 25 Aralık 2021’de 159 bin
           ilerlemeye devam ediyor.”                            çırak - kalfa varken Türkiye’de, bu 159 binin içindeki
                                                                kadın oranı 27 bin idi. Şu anda ise 1 milyon 108 binin




                                                       - 33 -
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40